دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
 

 

کامران جعفری :

نقدی بر بدل برنامه نود ؛

آیا این کاراز لحاظ اخلاقی صحیح بود؟
 
کامران جعفری تهیه کننده رسانه ملی :

نقدی بر بدل برنامه نود ؛آیا این کاراز لحاظ اخلاقی صحیح بود؟

/یازدهم فروردین یکهزاروسیصد ونودوهشت شب خوبی برای تلویزیون ایران نبود
 
 
 
 
 
سرویس فرهنگ و رسانه موج برنا - ورزش در جای جای دنیای علاقمندان زیادی دارد ، اما فوتبال جز رشته هایی که اگر برای بسیاری از مردم عشق و آب هم ندارد ، برای بعضی از اشخاص نان دارد ، آنهم نانی پر روغن و برکت که جای بحثی باقی نمی گذارد . هرچند این اتفاق تنها در ایران رخ نمی دهد و در بسیاری از کشورهای هم بی سابقه که نسیت بلکه درخشان تر است .
در ایران بسیاری از افراد عاشقانه های خود را قسمت می کنند . از حیث لذت بردن از پخش آن تا جلوگیری از فرصت سوزی ها و تلاش برای سلامت فوتبال ، ورزش و خلاصه امنیت شغلی و مالی و البته شایسته سازی و شایسته پروری در مدیریت ، کادرفنی ، بازیکن و البته هواداری که جای تقدیر و تشکر دارد.
اما این روزها سوال این است : عادل کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟ دوشنبه کجایی ؟
 
Related imageImage result for ‫نود‬‎
کامران جعفری تهیه کننده ،کارشناس و برنامه ساز رسانه ملی :

نقدی بر بدل برنامه نود ؛آیا این کاراز لحاظ اخلاقی صحیح بود؟/یازدهم فروردین یکهزاروسیصد ونودوهشت شب خوبی برای تلویزیون ایران نبود .

کمتر کسی است که کامران جعفری کارشناس ورزشی ، گوینده ، گزارشگر ، برنامه ساز رسانه ملی را نشناسد و بر بی طرفی و عدالت گویی او تاکید نکند و صحه نگذارد . کسی که در بسیاری از تورنمتهای بین المللی آسیایی و جهانی نماینده رادیو ورزش بوده و نقدی منصفانه بر پرده برداری از برنامه جدید شبکه 3 در خصوص فوتبال و البته جایگزین برنامه 90 دارد .

 
👤نقدی بر بدل برنامه 90:آیا این کاراز لحاظ اخلاقی صحیح بود؟
 
1💗به اعتقادمن یازدهم فروردین یکهزاروسیصد ونودوهشت شب  خوبی برای تلویزیون ایران نبود چون تابلوی (نود عادل فردوسی پور )را پایین کشیدند و روی همان تابلو وبا خطی کج ومعوج نوشتند :"فوتبال برتر " و یک مملکت معنای روکم کنی را فهمید !
 
2💜برای من که نزدیک به سه دهه دراستخر رسانه غوطه خورده ام و برای اساتید من که درشرایط حساس تر از من غوطه های شدیدتری خوردند  تماشای  اینجور اتفاقات  چندان تعجب آور وبی سابقه  نیست اما همه ما درشگفتیم  که  دوستان درتلویزیون چقدر راحت روی صندلی همدیگر می نشینند و به تبعات آن توجه نمی کنند.
Image result for ‫نود‬‎Image result for ‫نود‬‎
باورکنید( نه گفتن) در خیلی از مواقع به نفع انسان تمام می شود ونپذیرفتن بعضی از پیشنهادها وجهه آدمها راحفظ می کند
💜ظاهرا مجری نود سلبریتی وبرنامه 90  برند شده بودند وتلویزیون ما  به این نتیجه رسیدکه حتی به قیمت کوچ دسته جمعی بینندگانش به سمت ماهواره و فضاهای مجازی باید برندها وسلبریتی ها را محدود کند و البته زمان مشخص خواهد کرد که این تصمیم درست بود یا غلط .
💚به اعتقاد صاحب این قلم ، برنامه فوتبال برتریا به عبارتی (بدل برنامه نود)  که به بهانه تحلیل( دربی پایتخت) در تاریخ 11فروردین 98و  از شبکه سه سیما  پخش شد  یک اتفاق غیرحرفه ای  وبی سابقه در تاریخ رادیو تلویزیونهای جهان بود !

 Image result for ‫نود‬‎Image result for ‫نود‬‎

 
 توجه تان را به این نکته جلب می کنم  که  دریک کشور اخلاق مدار  سرمایه گذاری بر روی یک (برنامه جایگزین) برای ضربه زدن به  یک برنامه ( قدیمی و پرطرفدار) حداقل از لحاظ اخلاقی صحیح نیست (حالا به ابعاددیگر آن کاری نداریم )
💛فرض می کنیم که  همه مجری های ورزش مملکت ما توانمند هستند و همه تهیه کنندگان  هم استادند اما این تفکر که فلان مجری یا فلان تهیه کننده را به قصد روکم کنی یا محوکردن مجری دیگر  به داخل استودیو بفرستیم بجز (خودزنی) و (ترویج فرهنگ بی احترامی به زحمت وکسوت در تلویزیون )معنای دیگری ندارد وبنیانهای اخلاقی رسانه را منهدم خواهدکرد .
💜اگر قرارباشد ورزش دررادیو تلویزیون ما به این سمت وسو برود  افراد به سبب تزلزل و بی ثباتی دل ودماغی برای سرمایه گذاری های درازمدت نخواهندداشت ... بخاطر  بسپاریم که جوانمردی ،اخلاق مداری و توجه به کسوت  جزو اصول اساسی ورزش است و متولیان تلویزیون ما باید این اصول را دربرنامه سازی ورزشی ترویج کنند نه اینکه خود-به هردلیل - با حذف افرادی که جوانی خودرابه پای TVریخته اند گامی درجهت عکس بردارند .
 
                                            💜  به قلم :کامران جعفری
                                         گزارشگر/مجری وتهیه کننده ورزش
                                          عضو گروه موسس برنامه نود
 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna